De tijd waarin IT het bedrijf ondersteunde, is voorbij. Vandaag de dag runt IT het bedrijf. Met de omvang van en verscheidenheid aan kritieke IT-gebeurtenissen die van invloed zijn op de zakelijke activiteiten, is het verkorten van de responstijd op incidenten een vereiste voor organisaties. Een feit is: hoe langer een bedrijf wacht met het oplossen van een IT-probleem, hoe groter de impact is op de organisatie, haar klanten, werknemers en het merkimago, om maar een aantal zaken te noemen. Niet alleen kan elke verstoring van IT-services uw organisatie honderdduizenden euro’s kosten, het kan ook zorgen dat de aandacht van uw IT-teams verslapt en dat zij afgeleid en verstoord raken. In de huidige digitale zakenwereld, gaat het niet over “ALS” maar “WANNEER” kritieke IT-gebeurtenissen plaatsvinden en u moet hier volledig op voorbereid zijn.
Automatiseer uw incidentprocedure voor een snellere en gecoördineerde respons. Wanneer IT-services niet beschikbaar zijn, zijn uw klanten daar de dupe van en staat het IT-team onder druk. Gebruik de nieuwe generatie van IT-alerts om de impact op de organisatie en de kosten van incidentmanagement te minimaliseren door het automatiseren van communicatie, samenwerking en regie voor sneller herstel van de service.
Breng beveiligings- en IT-medewerkers samen en houd alle belanghebbenden op de hoogte tijdens beveiligingsincidenten. Organiseer de communicatie en samenwerking op een gecoördineerde manier tijdens cyber-gerelateerde incidenten om de aanval te bedwingen, de schade te beperken en naleving te garanderen.
De combinatie van sms, e-mail, Skype en ChatOps-tools helpen ontwikkelaars en operators in contact te komen tijdens de normale cyclus van een lancering. Maar wat gebeurt er als dingen stukgaan? Een IT-service waarschuwingstool kan de lijm zijn die ontwikkelaars en operators stevig met elkaar verbonden houdt, zelfs tijdens de meest ernstige situaties van IT-uitval. De meest effectieve DevOps-organisaties begrijpen dat zij ook het communicatieproces zelf moeten automatiseren, om de situatie te kunnen opvangen als dingen fout gaan.
Implementeer real-time, betrokken gebruikerscommunicatie om de kosten te verlagen door middel van het verminderen van extra inkomende gesprekken/tickets tijdens ernstige service-incidenten, kritieke beveiligingsgebeurtenissen en calamiteitenherstel/continuïteitsoefeningen.
De kracht van Everbridge IT Alerting is het hebben van een consistent, voorspelbaar, herhaalbaar proces met tijdige en relevante communicaties.
Mark Hydar, Ericsson